Martin Skou Heidemann

Byrådskandidat nr 4 for Venstre i Gladsaxe

Stop fortætningen i Gladsaxe

Kommunalvalget betyder meget for fremtidens Gladsaxe

Når vi går til kommunalvalg tirsdag den 21. november 2017, så bliver det ikke ligegyldigt, hvem der får flertallet i Gladsaxe. Socialdemokraterne arbejder nemlig for at ændre Gladsaxe kommunens villakvarterer til et tæt bebygget boligområde med to-etagers byggeri.

I første omgang bliver ændringerne ikke til noget - fordi Venstre er gået sammen med andre partier imod Socialdemokraterne. Men hvad sker der, hvis Socialdemokraterne får magten efter kommunalvalget? Mon ikke de så vil gennemføre deres politik. Her er hvad det kommer til at betyde.

Før fortætningen i Gladsaxe.

Højere og tættere byggeri

Hvorfor være imod at bygge tættere og højere i villakvartererne? Ud over at det ikke er særlig kønt, så får det stor økonomisk betydning for boligejerne i kommunen. Ikke kun vil man opleve, at naboerne i det nybyggede 2-etagers hus nu kan kigge direkte ned i ens stuer og have. Det bliver også væsentligt dyre, at blive boende i sit eget hus.

Hvorfor bliver det dyrere? Fordi boligskatterne vil stige. Socialdemokraternes plan er nemlig at tillade byggeri af dobbelthuse og rækkehuse på grunde, hvor der nu kun ligger eet hus.

Efter fortætningen i Gladsaxe.

Har du råd til at blive boende?

Folk med helt almindelige indkomster risikerer at måtte sælge, fordi de fremover skal betale langt højere ejendomsskatter, end de hidtil har været vant til. Spørgsmålet er så, om man har råd til at blive boende i den bolig, som man har købt.

For nogle bliver det simpelthen for dyrt at blive boende, mens andre måske nok vil have råd til at blive boende – men i stedet kommer af med penge i ekstra skatter, som ellers kunne være brugt på andre ting.

I Venstre siger vi nej

Det er vigtigt, at boligskatterne ligger fast. Det er vores synspunkt i Venstre. Derfor har vi også hele tiden arbejdet imod de planer. Socialdemokraterne har derimod kæmpet for at overbevise de andre partier om, at det er god ide at bygge i to etager midt i villakvartererne.

Hvis du vil være sikker på, at planerne om to-etagers huse i villakvartererne ikke sniges ind af bagdøren, så skal du bruge din stemmeret til kommunalvalget og stemme på Venstre.